Finale race Emmen bij de race Factory,
Circuit Pottendijk is voor mij een compleet nieuw circuit. We moesten vroeg weg want het is een ver ritje. Onder weg is het nat en daar aangekomen is het circuit ook goed nat en dat is niet lekker als je ergens voor het eerst gaat racen.
Ik stond op 1 in het kampioenschap met 47 punten voor, het belangrijkste was nog om de races uit te rijden en ik zou kampioen supersport 125 2022 worden. De dag bestond uit 2 trainingen, 2 kwalificaties en 2 races.
Fp1: was nog nat, sommige rijders gingen niet de baan op maar ik wel. Zo kon ik op mijn gemak deze sessie rijden om de baan te leren kennen.
Fp2: was droog, gelijk een goed ritme en een goeie tijd kunnen neer zetten. Ik was zeer tevreden.
Q1: helaas net voor we de baan op gingen volle bak met regen. Net zoals de laatste race in Assen De baan was dus weer nat. En dan merk je weer dat een kartcircuit glad wordt. Nu was wel iedereen de baan op, sommige met regenbanden maar ik rijd in de standaard klasse en dan mag dat niet. Wel een mooie 4e plek.
Q2: de baan was weer goed droog dus tijd om gas te geven. Het ging lekker en mijnn tijd super verbeterd en ook nu een 4e plek.
Race 1: ik had een super start waarbij ik een plek gewonnen had. In een super gave race waarin ik mijn tijden ook ben blijven verbeteren helaas mijn positie net niet kunnen behouden. Als 4 over de finish gekomen. Doordat ik deze race in de punten heb uitgereden was het een feit. Ik ben Nederlands kampioen supersport 125 2022!
Papa stond na de finish mij op te wachten langs de baan met een T-shirt welke ik over mijn racepak aan heb gedaan en mocht toen een ere rondje rijden, supergaaf!
Race 2: de lampen gingen voor de laatste x dit seizoen uit, ik had weet een super start en ik lag een hele tijd op de 3e plek. Kon het tempo van de rijder voor mij net niet volgen en had de nr 4 bijna in mijn achterwiel en merkte dat die aan het proberen was voorbij te komen. Jammer genoeg lukte het hem, maar wel een mooie Race gereden! Ook nu 4e !
Het was een super mooie baan waar ik zeker wel nog een x wil rijden.
Voor nu bedankt aan iedereen die het mogelijk heeft gemaakt om dit te bereiken, zonder jullie was het nooit mogelijk geweest!
Laatste race (7) van de Yamaha cup.
De weersvoorspelling waren al niet al te best, en ze waren voor een x correct. Hier en daar flinke buien, en voor ons was het dus Hier in Assen.
Vorig seizoen vond ik regen best wel gaaf om in te rijden en het ging ook goed!, meestal!
Helaas is in het nat het risico op valpartijen ook veel groter, en daar heb ik toen ook kennis mee gemaakt en sindsdien is het niet meer mijn ding. NAT!
Zaterdag 1 Okt. waren er een training en 2 kwalificaties. En iedere X als wij moesten rijden begon het 5 a 10 min ervoor te gieten. En heel simpel, ik had er moeite mee. Wel lukte het mij om steeds te blijven verbeteren en vertrouwen op te bouwen. In q2 ging het uiteindelijk wel redelijk en wist een mooie tijd te zetten voor een 15e startplaats.
De zondag begon met een warming-up (training) en ook nu weer stromende regen!. Ik had totaal geen vertrouwen en het ging niet zoals ik zou willen.
Race 1, Het regent niet maar het is nog steeds nat. Een redelijke start maar heb moeite mij te mengen in de drukte de eerste paar bochten. Vertrouwen was helaas niet hoog op een natte baan en heb de hele race moeite om in een ritme te komen.
Als 16e gefinished, geen punten deze X.
Race 2, yes het is droog. En ik probeer mij in te stellen voor een droge race, dit betekent een complete omschakeling in rem- en schakelpunten en ook weer andere lijnen rijden.
Mijn start is goed en kan aanhaken bij de rijders voor mij de eerste ronde. Maar toch verval ik weer in mijn regenmodus, ik moet ze laten gaan.
Rustig aan herpak ik mij en ga steeds beter , tegen het einde vd race zit ik er weer lekker op, maar het is te laat de race is afgelopen. 15e gefinished en 1 puntje erbij.
Het zit er nu op in de cup 2022 en ben als 17e geëindigd in het eindklassement, niet geheel mijn doel geweest maar er zat helaas niet meer in dit seizoen.
Race 6 Veldhoven,
Vrijdag 23 Sept. was er eerst nog een vrije trainingsdag. Prachtig weer en hele goede tijden kunnen rijden, zeer tevreden en klaar voor de zaterdag.
Helaas is de wedstrijd dag heel erg nat!
Zelf geen goed gevoel in de regen en het doel was blijven zitten en vertrouwen opbouwen, helaas gingen er om mij heen vele rijders onderuit wat mijn vertrouwen ook geen goed deed ondanks ik zelf wel overeind bleef.
Het “Brabants Buske” van Omroep Brabant was deze dag speciaal voor mij naar Veldoven gekomen voor een verslag, en wat je niet wil is om voor de lens vd camera onderuit gaan natuurlijk. Wel een kei gaaf item geworden!
1e race als 15e gestart en als 11e gefinished op een opdrogende baan. 2e race was op een droge baan helaas in aanraking gekomen met een andere rijder waardoor ik vd baan ging en in struiken tot stilstand kwam. Wel weer terug de baan op gegaan en nog als 15e geëndigd.
Race 5.
We zijn helemaal afgereisd naar Spa-Francorchamps voor een 2 daagse.
De zaterdag begin gelijk met kwalificatie. Na 2 rondes zat ik er gelijk al wel lekker in. Rondetijden waren constant en best goed, bijna aan het record van vorige week. Kwalificatie 1 afgerond met een 13e plek. Kwalificatie 2 van tandwiel gewisseld zodat ik iets makkelijker een aantal bochten uit kon komen. Dat ging heel goed en mijn constante tijd verbeterd en een nieuw record. Kwalificatie 2 afgerond met een 14e plek.
Toen een sprintrace, dit was een kleine race van 8 rondes en de uitslag wordt de start opstelling van race 1 (geen punten te verdienen). Mijn start was niet heel erg goed maar in ronde 2 al gelijk de rijder voor mij kunnen uitremmen. Uiteindelijk nog een gat kunnen trekken en als 14e over de finish gekomen.
Race 1, mijn start was nog steeds niet heel erg super. Waardoor ik 1 plekje verloor, de hele wedstrijd op het achterwiel van mijn voorganger gezeten maar helaas iedere poging om in te halen lukte niet. Jammer maar helaas niks aan te doen. Uiteindelijk als 15e over de finish heen gekomen. 1 punt
De volgende dag, we begonnen met een warming-up, hierin ben ik voornamelijk bezig geweest met dingen proberen. Aantal dingen gingen daardoor super en een aantal dingen niet.
Race 2 was aan de beurt, start was super nog een plekje gewonnen bij de start. Een iets snellere rijder achter me haalde me in waardoor ik net de aansluiting verloor met de rijder die even snel is als mij. Maar af en toe liep ik er nog wel een klein stukje naar toe, maar niet genoeg om te kunnen inhalen. Wederom een nieuwe snelste tijd en 15e , 1 punt.
Race 3, mijn start was nog beter dan die van race 2, helaas in de 1e bocht naar buiten geduwd waardoor ik ook weer een beetje de aansluiting miste, ik was bezig om naar de rijder voor me te rijden wat best goed ging, totdat hij door een foutje onderuit ging waardoor ik jammer genoeg niet heel erg veel meer had om naar toe te werken. Het was warm ik was moe dus het enige wat belangrijk was omdat ik toch niks meer kon winnen is om de wedstrijd uit te rijden. Uiteindelijk de wedstrijd uitgereden met een mooie 14e plaats. 2 punten. Ik ben alsnog zeer tevreden over dit weekend ook omdat er steeds minder tijd zit tussen mij en de kop groep. Ik ga iedere training en wedstrijd super vooruit. Op naar de volgende wedstrijd op 24 september in Veldhoven! Zie ik jullie daar ?
Race 4.
2e Pinksterdag, We moesten vroeg weg, 05:15u zaten we al in de auto. Daar aangekomen is het uitladen, tentje opzetten en aanmelden. Dan is het ook alweer tijd voor de technische keuring en de warming-up samen met mijn andere collega rijders van de Cup.
We hadden gelijk kwalificaties, dus geen vrije training vooraf. In de nacht had het geregend dus de baan was nat toen we aan kwamen maar gelukkig was de baan zo goed als overal droog toen wij de baan op mochten, dus het gas kon open. Ik had super tijden en ,had de aansluiting bij de andere, was het goed verder aan t opbouwen. Maar helaas in de 7e ronden stuiterde mijn voorwiel even weg, ik kon hem niet meer houden en ging onderuit. Het was een flinke klapper waarbij ik in de hooibalen en het hek ging, bijna de sloot in. De voorkant van mijn motor lag er een klein stukje in. Ik was erg geschrokken maar het hoort er nou eenmaal bij. Sessie werd geëindigd doordat niemand naar de gele vlag luisterde, dit betekend snelheid minderen voor gevaar op de baan! Maar toch nog in Q1 mooie P14. Gelukkig zelf in orde en schade aan de motor valt ook mee!.
In de 2e kwalificatie was het een klein beetje een natte baan. Eerst even asfalt aanvoelen en daarna ging het best wel goed uiteindelijk, beetje onwennig nog maar een fantastische P12, alleen de tijden waren door de natte baan langzamer de in Q1. En ik mag gaan starten van P14.
Race 1, mijn start was helemaal niks, ik zag het start licht niet van uit mijn positie en wist dus niet wanneer ik weg moest rijden, dus reed ik maar aan toen de rest weg reed alleen daardoor gelijk een plekje verloren. Verder een hele goede race gereden met constante tijden, alleen geen plaatsen meer kunnen winnen! Afgesloten met P15 en een puntje verdiend.
Race 2, het heeft hard geregend en de baan stond helemaal blank. Het regent nog steeds, maar gelukkig kon ik het stoplicht weer zien en mijn start was best wel goed, ik zat in een mooi groepje met zijn 3e waarvan ik op een aantal bochten sneller was dan de rijder voor mij. Ik was bezig om een inhaal actie te gaan doen maar door al het vocht in combinatie met de inspanning besloeg mijn vizier en kon ik niks meer zien ik wilde hem open doen maar helaas trok ik toen mijn dodemanskoort los en viel mijn motor uit. Een hele domme fout maar helaas niks aan te doen. Alsnog zeer tevreden over de wedstrijd gefinished als 14e , maar omdat 2 rijders zijn gediskwalificeerd als 12e in de uitslag! Beetje geluk en weer 4 punten erbij. Op naar de volgende wedstrijd 2/3 Juli in Spa!!
Race 3.
Deze X is de wedstrijd weer in Assen en zijn de kwalificaties en wedstrijden op 1 dag.
Als eerst had ik gelijk kwalificatie 1 ,dus geen warming-up sessie. Het had ‘s nachts geregend waardoor de baan nog een beetje nat was, dus niemand gelijk de snelste tijd van zichzelf kunnen neerzetten. Voor mij ging deze al super goed en eindigde ik op p16.
Kwalificatie 2 was helemaal droog en konden we echt gas gaan geven, mezelf met goede stappen verbeterd, ruimschoots een verbetering met de beste tijd die ik had van vorig jaar met deze layout, en verder gegaan waar ik de laatste paar trainingen mee bezig ben geweest. Met bijna geen verschil met de nummer 16 ben ik 17e geëindigd waar ik zeer tevreden over ben! Ik start vanaf p17.
Race 1, ik had een redelijke start maar door een crash van een andere rijder voor me net de aansluiting verloren met de rest. In de race mezelf super weer verbeterd. Uiteindelijk blij en tevreden als 14e over de finish gekomen! 2 punten verdiend
Race 2, doordat bij de start een andere rijder veel te vroeg weg reed en toen weer stopte was ik afgeleid en zag ik ineens de lichten snel uitgaan ik wilde nog snel weg dus liet de koppeling net te snel los waardoor ik dus een kleine wheely maakte en iets wat tijd verloor. Alsnog me eigen tijd weer wat verbeterd waar ik heel blij mee ben. Deze race als 15e over de finish gekomen! En nog een puntje verdiend.
Zondag de 22e was er nog de mogelijkheid om te trainen, dit was met een andere layout en dus ook weer nieuwe uitdagende bochten met bij behorende lijnen en rem punten. Dit is voor mij toch nog wel een dingetje soms omdat snel onder de knie te krijgen. Maar met wat uitleg en advies is het me aardig gelukt!
Een super weekend, ik ben heel erg tevreden met de resultaten, op naar de volgende race in Staphorst op 6 juni!
Race 2.
Na mijn eerste race in een te krap pak, wat mijn prestaties niet ten goede kwamen, is mijn pak vermaakt. Dus ik kon er voor gaan!
Vrijdag 6 mei kon ik nog gaan trainen in Veldhoven, hier is ook de wedstrijd! Het was mistig maar dat ging gelukkig al snel weg en het was verder een top dag met mooi weer. Het waren 7 vrijetrainingen waarvan ik er 6 van heb gereden, 1e sessie was ff inkomen en aanvoelen aan het grip, maar ik reed al gelijk mijn tijden waar ik de training ervoor mee ben geëindigd. De hele dag mooie verbetering gemaakt en uiteindelijk in sessie 6 heb ik mezelf met 3 sec. verbeterd waardoor ik weer op mijn tijd van eind laatste seizoen zat en zeer zeker tevreden was!
Toen de wedstrijd dag zaterdag 7 mei. Ik ben met een goed gevoel de dag begonnen en q1 ging aan het eind best wel goed. Ik zat er gelijk wel lekker in normaal duurt dat wel ff bij mij, ben een beetje een diesel!
Q2 mijn eigen tijd nog verbeterd helaas op de helft een technisch probleem gehad, gelukkig nog wel de kwalificatie af kunnen rijden.
Race 1, ik mag starten vanaf p17, ik had niet zon super start maar ook geen slechte, ik zat gelukkig nog bij de rest. Tijdens de race mijn eigen gevoel sterker gemaakt en constante tijden kunnen rijden. Uiteindelijk als 16e geëindigd.
In de tussentijd in afwachting voor race twee begon het weer wat te veranderen, de wind kwam opzetten, temperatuur daalde en het begon zo nu en dan te druppelen.
Race 2, het was half nat half droog. Aan de ene kant van de baan was het glad en andere had je gewoon goed grip. Ik heb geen hekel aan regen, maar dan wel gewoon volledig nat aub. Door dat natte stukken glad waren, maar de rest volledig droog had ik over de gehele baan geen vertrouwen, ik kon de omschakeling niet maken. De race gelukkig wel heel uitgereden met een mooie 15e plek, er had meer in moeten zitten maar helaas.
Ik zelf ben super tevreden over race.!
Race 1!
Het seizoen is nu officieel van start, de eerste race is gereden! Zaterdag ochtend 9 april zijn we om 5 uur vertrokken naar Assen waar we om 8uur moesten zijn. Eerst hadden we een vrije training. Die ging best wel goed, de baan was half nat half droog, waardoor de baan erg tricky werd maar ik heb deze training mooi afgesloten met p16.
Helaas heb ik nog niet het vertrouwen wat er vorig jaar wel was en dit houdt mij een beetje tegen. De 1e kwalificatie was gelukkig droog, q1 mezelf goed verbeterd en ik had ook een nog beter gevoel met de motor en de baan p17. Q2 was wel weer nat, net 5 min voor we de baan op moesten regende het dus snel regenjas aan want anders is mijn pak nat morgen, uiteindelijk regende het tijdens de kwalificatie niet en werd het erg warm met mijn regenjas aan, dus ff snel de baan af en uitdoen waarna het rijden super ging en weer een stuk beter dan in q1, na dat mijn regenjas uitwas nog snel de baan op gegaan maar helaas werd die laatste ronde niet meer gemeten omdat ik toen net de baan op ging en daarna meteen afgevlagd werd, dat was erg jammer want toen ging het juist ineens super goed p17.
Ondertussen zijn we er ook wel achter gekomen dat het vertrouwen wat er mist te maken heeft met mijn nieuwe pak, dit zit gewoon niet zoals het hoort. Het is een herenpak wat alleen op lengte is gemaakt. Dus ook nog even snel naar de Damen shop in Assen geweest, maar die konden er daar helaas niets aan doen.
Toen de wedstrijd dag 10 April, de warmup was helaas weer half nat half droog hier mijn eigen tijden niet verbeterd van zaterdag p16. Toen kwam race 1 van de dag, van te voren heeft het al een paar keer gehageld! Gelukkig was de baan redelijk droog toen wij mochten starten, en mijn start was super! Meteen 5 plekken ingehaald, helaas alles weer moeten inleveren de 1e ronde, de andere jongens zijn erg sterk waardoor ik moete heb om ze bij te blijven, de eerste 11 rondes super gereden en mijn tijden goed verbeterd, vanaf ronde 11 begon het dubbelen van de andere rijders, een mooi punt waar ik veel kan leren en kan aan pikken. Race geëindigd met p16.
Race 2: start was minder goed en ik was laat weg, bijna de eerste ronden de rest kunnen bijhouden, hier omdat ik me tijden verbeterd heb de eerste 13 rondes vrij allen gereden e toen begon het dubbelen weer, hier kon ik moeilijker met de rest mee pikken doordat ze in grotere groepen reden deze race geëindigd me mooie p15. Eerste puntje is binnen.!!!
Op naar de volgende cup wedstrijd in Veldhoven op 7 mei!
16e April ,Race Staphorst , geen cup westrijd maar SuperSport 125 klasse.
Zaterdag 16 april was er nog een race in Staphorst, dit was bij een andere organisatie. Doordat mijn nieuwe pak (vd Yamaha cup) nog niet goed zat en ik daardoor geen vertrouwen had hebben Mama en papa gezorgd dat ik even in een ander pak kan rijden en mijn eigen pak terug kan en ze hem kunnen vermaken. Dus even een pak van een andere rijdster geleend en gas op die Lolly.
De 1e vrijetraining ging al gelijk goed en had al veel meer vertrouwen, er was nog geen tijdwaarneming helaas. toen heb ik nog de 2e vrijetraining gereden met de pitbike om te kijken of ik mee kon met de rest dat ging super. De 2e vrijetraining met de Yamaha ging al ook weer een stuk beter, met mijn andere pak heb ik moeite met mijn knie aan de grond te leggen, maar nu had ik m gelijk al.
ik reed ook mee met kwalificatie 1 bij de pitbikes, we hadden wat veranderd aan de vering maar daardoor gleed en stuiterde het achterwiel in iedere bocht weg waardoor ik geen vertrouwen had dus gewoon rustig uit gereden. Kwalificatie 1 met de Yamaha deed de tijdwaarneming het nog steeds niet maar qua gevoel ging het al weer lekker en beter. Kwalificatie 2 ging niet veel beter maar het bleef constant en ben me gaan focussen op 1 bocht en dat ging kei goed!
Ik mocht starten bij de races vanaf p4. De start ging goed en het ging ook alweer een stuk beter dan in de kwalificaties. Ik ben/kon weer wat meer met mijn boven lichaam gaan hangen. Na een zware wedstrijd geëindigd op p2 van mijn eigen klasse. Race 2 : start ging wat minder goed, de rest van de race goed uitgereden maar ik merkte dat ik moe werd, eindstand p2 en dus een mooi podium en beker te pakken!
Dit smaakt naar meer!!
Groetjes Daniek#34
Klaar voor het nieuwe seizoen!